Prodával a obchodoval na Středním Východě s produkty jako ocel, cement, jugoslávské jehněčí a elektronika. S celou touto ohromnou zkušeností jej neustále žádali, aby promlouval k ostatním a radil jim, což vedlo ke zformování skupiny Richard Denny Group. Během uplynulých dvaceti let se tak stal legendou na mezinárodním řečnickém turné. Svou dvoutisící přednášku měl v roce 2008.
Richardovi mezinárodní prezentace nejen motivují, inspirují a vzdělávají, ale také přinášejí vysoce praktické nápady a myšlenky, jimiž lze zlepšit výkonnost. Má se tak za to, že skupina Richard Denny Group je v popředí zájmu, co se týče obchodního školení v oblasti prodeje, vedení a managementu, péče o zákazníka a růstu obchodu.
Vytvořil a představil přes 40 výcvikových videí/CD a 50 poslechových pořadů. Vymyslel a namluvil tři audio alba. Jeho pět knih – Prodejem k vítězství, Jak být úspěšný, Motivací k vítězství, Komunikací k vítězství, a Jak uzavírat nové obchody jsou mezinárodními bestsellery, prodávají se ve 46 zemích a jsou přeloženy do 26 jazyků. Prodejem k vítězství se stalo povinnou četbou pro každého, kdo se chce stát profesionálním prodejcem, a je pravděpodobně světovým bestsellerem na toto téma.
Richard je tvůrcem a zakladatelem Britského certifikátu profesionálního prodejce a Britského certifikátu za vedení a management. Také je předsedou jedné britské telekomunikační společnosti. Je hlasatelem a spisovatelem, má ženu Dorothy a šest synů a je nadšeným hráčem četných sportů.
Dennyho výklady jsou hojně dokresleny anekdotami, lidskými příběhy a samozřejmě i jeho kouzelným humorem. Richard má až nadpřirozenou schopnost potěšit jakékoli publikum zřejmě proto, že mluví rozumně a má vynikající vypravěčské schopnosti. Kromě zkušenosti klíčového řečníka také působí jako předseda konferencí a jejich moderátor.