Autor: |
Richard Denny |
Čte: |
Gustav Bubník |
Délka: | 4 hod 55 min |
Jazyk: | Čeština |
Formát: | MP3 ke stažení |
Vydavatel: | Progres Guru |
Každý chce víc motivace, ale není si úplně jistý, co to je. Jednotlivec by řekl, že by byl rád více motivovaný. Manažer nebo vedoucí by rád měl motivovanější tým či kolektiv a zaměstnavatel si přeje zaměstnávat motivovaného člověka. Ve skutečnosti jsou zaměstnavatelovy požadavky ještě větší v tom, že osoba, kterou potřebují, by měla být motivována vnitřně.
Jak se tedy stát více motivovanými, jak dosahovat svých cílů, co motivuje ostatní, jak je inspirovat a jak se vyhnout nástrahám demotivace? Motivovat ostatní je nejdůležitějším úkolem managementu. To zahrnuje schopnost komunikovat, jít příkladem, předložit výzvu, povzbudit, přijmout zpětnou vazbu, zapojit se, přenést odpovědnost, rozvíjet a školit, informovat, předat pokyny a spravedlivě odměnit. Jestliže použijete zásady, techniky a dovednosti, o nichž pojednává tato audiokniha, určitě budete motivovanější osobou, úspěšnými manažery nebo podporujícími přáteli.
Všichni žijeme ve světě, který je čím dál složitější a kde máme k dispozici fantastické technologie. Nicméně svět, ve kterém všichni pracujeme, je samozřejmě svět lidí. Jen málokterým z nás se během našich školních let dostalo nějakého poučení ohledně nás samotných, ohledně komunikace, lidí či motivace.
Tato audio kniha je o lidech: při obchodování, při sportu a koníčcích, ve vztazích a jejich domácím prostředí. To, co obsahuje lze označit za selský rozum. Prakticky každý tak může motivovat sebe samého a měl by motivovat i ostatní. Vnitřní motivace totiž je a vždy byla tou silou, co je za úspěchy lidstva. A váš úspěch je čímkoliv, čím ho přimějete, aby byl.
Je management ve své domnělé činnosti opravdu nadbytečný? Domnívám se, že ano. Historicky byl management víc o řízení svalů než mozku. Byla to povinnost manažerů myslet, organizovat, plánovat a potom dát jasné pokyny svým zaměstnancům, aby splnili své úkoly bez odchylky, váhání či opakování. Dnes se svaly používají jen málo. Manažeři zodpovídají za řízení mozků ostatních lidí, a jednou z jejich největších frustrací je nejspíš ta častá „Proč jsi nepřemýšlel?“.
Motivace, jak jsem řekl, znamená přimět někoho, aby něco udělal, protože to chce udělat. To platí i pro vás a pro mě – jestliže něco skutečně chceme udělat, budeme mít větší motivaci; a jestliže něco dělat nechceme, bude nám chybět vnitřní motivace. V této knize tedy budeme zkoumat a probírat metodologii, zásady a techniky nejen pro budování své vlastní vnitřní motivace, ale také pro motivaci ostatních lidí, se kterými přijdeme do kontaktu.
Existují nějaké reálné překážky, které vám a vašim lidem brání v úspěchu? Klíčové slovo je tu „reálné“ – nemám na mysli výmluvy. Do reálných překážek je třeba se pustit, vzít je jako výzvu a odstranit je, a také musíte akceptovat, že výmluvy jsou jedním ze způsobů myšlení. Je třeba je změnit a to v mnoha případech vyžaduje vědomé odhodlání a vedení.
Jak motivovaný člověk komunikuje? Zapáleně. Motivovaná osoba hovoří o budoucnosti, o tom, co dělá, nebo co má v plánu. Minulost se používá jako zkušenost, abychom rozpoznali příležitosti a úspěšně je využili. Motivovaná osoba má proto chuť do života a je radost s ní být.
Víte, nemusíte dělat ostatním to, co možná udělal někdo vám. Jen vy zodpovídáte za své činy a za spokojenost a úspěch lidí, které máte na starost a za které jste odpovědní. Vaše jednání s vašimi zaměstnanci v práci bude mít přímý dopad na jejich celkové štěstí v soukromém životě. Všichni víme, že lidé, kteří jsou v práci spokojení, budou s větší pravděpodobností spokojení i doma, avšak pokud jsou v práci nešťastní, je téměř nemožné, aby byli doma spokojení.
Aktuálně máme v nabídce
365 audioknih
Rozvojové audioknihy vydáváme již 10 let
Všechny nabízené tituly známe a pečlivě vybíráme
Tituly, které nás zaujmou nejvíce vydáváme pod vlastním nakladatelstvím
Máme vlastní Android a iOS aplikaci pro pohodlný poslech
Darujte poukaz v hodnotě dle vlastního uvážení a volbu audioknihy nechte na obdarovaném.
Anebo vyberte konkrétní titul, který zaručeně udělá radost.
Nečekejte spam, ale užitečné informace o nových titulech v nabídce, akcích, slevách a tipech, které vám rozšíří obzory.
Za zkoušku nic nedáte. A z odběru se můžete kdykoli odhlásit.